CITAT (Motti @ 17-06-2010, 00:24)

Varför ska man längta bort när man bor som vi !sjötomt egen badstran motorbåt bryggor osv,kanske låter lite skryt men så bor vi faktiskt året runt och nu mer har jag en väldigt lite längtan att åka någon stanns faktiskt

jag vill helst stanna här nu för tiden

Hej Motti, Du har ju allt utom kanske vädret hos dig, så då är det bara att njuta av din semester. Jag förstår din andemening (att inte skryta), men har man det så har man, eller hur? Jag sitter i liknande situation som du, så vi åker utomlands under vinterhalvåret. Lägger in olika resor, korta el. längre beroende vad som faller in. Det kan ibland vara si o så med den svenska avundsjukan, men jag bryr mig inte om den, är enbart glad när andra kan få sina drömmar uppfyllda.
Visserligen har jag inte sjötomt, och det saknar jag inte när vi har bara 5min. bilresa till vårt vackra hamn och till båten, en segelbåt, inköpt förra sommaren och den tidigare fick vi sålt direkt. Stort båthus har vi och när kölen (den som är under båten) är så hög. har min man byggt ett 2-vån. innehus baktill, då kan man gå in i båten på övre plan och nerepå har vi en kombination kök, vila och allmän samlingsrum.
det som jag längtar till är först London, vi åkte dit flera gånger per år pga min mans arbetskontakter, så jag saknar det. Resan till Tyskland i september är klar.
Vi skippade Turkiet i år, men nästa år har jag redan bokat dit. Jag går ju hos en kiropr. för min ländkota och han har köpt en underbart hus, som mindre hotell, dit vi åker under vissa veckor och får behandling dagligen.
Detta ställe ligger i en liten fiskeby, 1.5 timmes båtresa ner till Marmaris, men det finns marknader på närmare håll och på stranden är det underbart. Jag känner en viss saknad att inte komma dit i år, har åkt i början ensam under flera resor med "gänget", men men.... man kan väl ha det i beredskap ....

... Fuchian
Redigerat av fuchian: 17-06-2010, 10:08