CITAT (Orkidétjuven @ 16-06-2010, 22:46)

Så du menar att du tycker att tamkatten är en del av den naturliga faunan.
Tamkatten har inte invadrat till vårat land. Den införts av människan.
Lodjuren kan ha funnits här redan innan inlandsisen.
De äldsta lodjurs fossil man har är runt 4 miljoner år gamla. Dock inte härifrån.
Då har du inga problem med kinesisk mårdhund och tvättbjörn i sverige då heller? Eller mink för den delen?
Orkidétjuven ..... Det fanns inga tamkatter, de var lika vilda som andra kattdjur, men kanske lättare av människan att tämja om man nu jämför med ett lejon, som också är ett kattdjur.
Nej, jag har inga beskymmer varken med mårdhund el tvättbjörn, bara de håller sig borta. Mink .. nja.. men jag älskar min blårävspäls! ........

fuchian
CITAT (Kryddan03 @ 16-06-2010, 21:48)

För att de att det roar dem?

kryddan03 det är också ett sätt att roa sig med, men den katten som kommer till mina domäner får på moppen, äckliga rovdjur ,,, ysch ---- Fuchian
CITAT (mamamaggan @ 16-06-2010, 22:52)

Så om du själv går över gränsen invandrar du men om du följer med någon så gör du det inte ?
Hårlyverier , som jag tycker vi struntar i.
Vad jag ville ta upp var vad som ska tillåtas eller inte i landet . Vem ska fatta beslutet om det ? När ska vi börja räkna på vad som är inhemskt eller ej ?
Katten har väl följt med människan för att människan tycker att den gör nytta. Ska vi verkligen börja exportera allt som inte klarar sig själv i vår natur ? Till vilken nytta ?
Ursäkta trådskaparen , men jag kunde inte låta bli att reagera !!!
Men mamamaggan, låt dom ha sin hårklyveri för det leder ingenstans och det är inte upp till oss att ta ställning varken hit eller dit .....

Fuchian
CITAT (Gunilla T @ 17-06-2010, 18:38)

Fuchian, du kan väl starta egna trådar om du vill diskutera något i stället för att tramsa sönder alla andra trådar..
Gunilla T, gillar ikke ditt påhopp, jag finns här likväl som du, det är bara så att vissa fattar noll -koll, och du verkar vara en av dem, byt tråd för tusan och låt dessa vara i fred om du inte har något att själv inlägga förstås, det är ju ett fritt val, eller .....

Fuchian ..