CITAT (Siv i Bollnäs @ 18-06-2010, 16:46)

Tack, Nettan8!
Är den inte för besvärlig att trycka ihop med handen när man klipper, så kan det väl vara värt att pröva (Vi har ju Biltema här också). Annars är det svårt med händerna, liksom rygg o knän. Jag kan snickra t o m ganska stora saker som dörrar mm bara jag har ordentliga elverktyg, och bra arbetsställning. Bära stora stenar och köra skottkärror fulla med tungt material går också rättså bra. Men eftersom jag måste ha särskilda verktyg för att kunna öppna vanliga burkar i köket t ex så är det tveksamt. Tack i alla fall! Bussigt att du engagerar dig.
Siv
Siv i Bollnäs .... Du kanske skulle kolla vad det finns och om det kan fungera med dina händer. Det borde finnas, allt kan bara inte vara för "bodybildarsaker". Det kanske finns en eldriven sådan. Då behöver du inte använda handkraft. Jag har en sådan elgrej, men det är maken som fixar kanterna och jag har dålig balans efter en olycka, så för mig är det klokaste att lämna det över. Inget kul att hamna i tuijahäcken med huvudet före. usch ... Det är inte enkelt att bli äldre och man kan tacka sin stjärna för varje dag ....Lycka till!
......

Fuchian