CITAT (Anma @ 17-06-2010, 23:37)

Jag är likadan som Anki, men gubben går efter och plockar, eller om jag inte har så jätteont, tvingar mig att plocka i ordning. Han hatar oreda i trädgården. Hemma är en annan sak, tyvärr, kanske jag ska tillägga.

Sen är jag för lat för att samla in allt ogräs som jag rycker, ofta hamnar den på ett osynligt ställe närmast där jag är istället för i komposten, vilket är himla dumt då jag vägrar att släpa köpejord till ön och färdig kompost är bristvara. Har två komposter i gång för jämnan, en med nytt avfall och en med färdig jord som allt som oftast är tom.
Anma och Anki, .. jag får nog instämma ....

med er båda. Plantering och inköp av växter står jag för, sedan tar orken .. liksom ... slut ...

och maken städar för det mesta efter mig, för han måste köra skräpet till tippen, men jag sorterar skräpet, så då knorrar han mindre på mig. .... Han är en spyvel att hitta fel, när jag vill visa mina ansträngningar .... men jag lyssnar inte på det örat är då lika döv som vår gamla hund.....

Jag har inga komposter, även att jag ville ha det, men jag tror nog att det klarar sig ändå till det bästa .... Fuchian
CITAT (Chamomille @ 18-06-2010, 11:07)

Saxar och sekatörer. Härom dagen körde sambon över min sekatör med gräsklipparen. Den gick i 3 delar. Den sista delen har vi inte hittat än.
Jaa. När skall någon uppfinna trådlösa vattenslangar?
Chamomille .... känner till detta, sladdar hit och dit, även att vi har kranar på olika ställen så likväl är man bekväm av sig. Hittar du eller uppfinner det trådlösa så meddela också mej men jag tror att det är lite av allemans beskymmer när man har ett hus.... Fuchian