CITAT (Chamomille @ 18-06-2010, 11:07)

Saxar och sekatörer. Härom dagen körde sambon över min sekatör med gräsklipparen. Den gick i 3 delar. Den sista delen har vi inte hittat än.
Jaa. När skall någon uppfinna trådlösa vattenslangar?
Huuuu! Läskigt! Tycker det är så vidrigt när det säger PLOOOOOINK i gräsklipparen och så skjuter den iväg en sten som hamnat i gräset! Min farmor fick en sådan sten på smalbenet när hon klippte (Hos sig, inte hos mig! Ärftligt?) och det blev ett svårläkt sår!
Trådlösa vattenslangar! Åh vilken dröm! Det finns väl de som inte ska korva sig men om de finkar får någon annan svara på...
Mina bekännelser då...

* På uteplatsen står en krusbär samt en björnbär som nog borde komma i jorden snarast - fast de ser ju ut att må bra ännu så länge!
* Utmed rabatterna är det små högar med ogräs allt som oftast. De försvinner dock den dag jag kör gräsklipparen över dem! Av jord är du kommen...
* Jag är ganska duktig på att samla ihop redskapen efter mig men jag får alltid numer ta en extra runda och plocka undan efter min son som drar iväg med alla redskap och skottkärror. OK, jag ställer inte in dem i förrådet men de står i alla fall på ett ställe och inte så man snavar över dem. Eller krattan med piggarna uppåt!
* Gödsling. Jag är RIKTIGT RIKTIGT dålig på att gödsla! Fast jag har skärpt mig något.
* Kompostkvarnen. Nej, det är inte ett berg, det är grenar som jag något annat år ska köra i kompostkvarnen.
* Komposten. Jisses, jag ORKAR inte gräva om den bara. Det var ett gott vin och en bra bok det här!