Utifrån Sobbes bild, tror jag att de här fröerna är felnamnade.
Jag tycker att det ser ut som en p iocastum, INTE p inodorum.
Om ni gör en Google-sökning på p inodorum är en av de första träffarna från AoT, den bilden är min och den är felnamnad! Jag har bett dem att ta bort bilden för länge, länge sedan, men tyvärr får jag ingen respons.
Den blomman sådde jag från frön och fröerna var alltså felnamnade

Var jag fick tag på fröerna villl jag helst inte avslöja, men jag tycker nog att jag hade kunnat lita på att det var korrekt
Lite längre ner finns det en träff från ERA Garden, den inodorumen är rätt!
Kolla själva och bedöm själva. Jag har en kuslig känsla av att Olle fått sina fröer ursprungligen av mig och därför vill jag göra mitt bästa för att rätta till eventuella fel.
Att så vildpelargonfröer är vanligtvis inte svårt och p iocastum är så busenkel att jag inte övervintrar plantorna, utan sår nya varje år (förlåt

)
Är fröerna alldeles färska, sår jag dem direkt. Är de lite äldre lägger jag dem i blöt i hett vatten över natten.
Så ganska grunt, vanlig såjord och gärna undervärme.
Det som generellt skiljer vildpelargoner från vanliga pelargoner, i fråga om skötsel, är att de vill ha lite magrare jord.
Skulle det vara så att ni sått och inget visar sig och ni börjar fundera på att kasta alltihop i komposten; ge då sådden en sista chans: koka vatten och häll en skvätt över sådden, vänta en vecka eller två. Gror fortfarande ingenting? Släng sådden och skyll på dåliga fröer