Så många som verkar vara "involverade" för monarki eller inte, fotboll och vm, telefonförsäljare, gaza, politik, grannsämja osv. Jag bara funderar lite, men är det så att så många inte bryr sig. Varför får vissa trådar så många sidor och inlägg och andra inga alls. Saker som egentligen ibland kanske är viktigare? Vill inte att ngn ska missuppfatta mig nu eller så. Men frågor handlande om miljö, utrotning och liknande verkar inte ta lika stor plats eller så tycker inte folk dte verkar vara lika viktigt eller intressant?
Utsläpp, valjakt, tjuvjakt och såvidare.
Varför är inte folk lika involverade som vargjakten? Man kan göra precis lika mycket om valjakten som vid vargjakten. Här samlade vi ihop 53 000 underskrifter runt om på NZ på en dag. Hemma har jag inte hört ngt alls knappt.
Jag vet inte, jag bara funderat på det lite ett tag. Stör mig lite när folk bråkar över småsaker som vm i fotboll eller monarki tex.
Vad gör folk själva hemma ? Inget alls, en del eller massor. Berätta. Jag är nyfiken.
VAd gör ni för att främja den biologiska mångfalden både hemma och i världen`?
Bor man i lägenhet kanske man inte kan pyssla i en trädgård, men har man balkong kan man även här göra saker. Ni som har trädgård kan dock göra massor.
Skulle vara kul att veta vad folk gör.
Att bidra eller donera till projekt som rädda tigrar, orangutanger, valar eller regnskogar hjälper mycket. Mer än vad vissa kanske tror.
Är det ngn mer som stödmedlem eller så. FAdder till en liten apa?
Jag har inga pengar direkt men bidrar iaf med 100 kr till wwf i månaden att hjälpa Hectors och Maui delfiner.
Jag har funderat på lägga upp ett par bilder som jag kommit över, men vissa av dem kan nog vara så frånstötande att jag inte ens vill lägga upp dem här. Så jag skippar dem så länge.
Bilder från tjuvjakt på gorillabarn. Blod och avhuggna delar.
Vill ngn ha dessa bilder så kan jag kanske maila. Jag får nog inte ens lägga upp ngra bilder egentligen för copyrights och sånt, men jag tycker sådant här är för viktigt för att bråka om sådna småsaker...
Kanske det kan få ngn att vilja bli fadder till en liten föräldralös gorilla som inte är det.
http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1243792
Bifogade miniatyrbild(er)