Jisses vad tiden går fort...
Livar upp min gamla tråd då jag ÄNTLIGEN har börjat monteringen av växthuset!
Förra året hade jag inte en chans, hela livet kom emellan med stora fester, bröllop, borrning av ny brunn mm.
Jag grävde grunden i höstas och gjöt plintar och sockeln på plats. Sedan stod det är och såg så sorgligt ut hela vintern. Men faktum är att jag ändå är glad att jag inte hade mitt glasväxthus uppe så som denna vintern var och man hör ju om alla som fått krossade glas.
Igår snickrade jag "färdigt" odlingslådan (ska på två varv till efter bygget står på plats) och idag har jag ägnat 3,5 h till skruvande och meckande. Så nu ser det ut så här:
IMG_3371_1.JPG ( 114.07k )
Antal nedladdningar: 65Ska skruva ihop dörrar och fönster imorgon samt skura av allt för det har blivit så jordigt och lövigt efter en vinter under presenning. Därefter är det glasmonteringen, in med en stol, ett glas med bubbel och en bok!
Därefter får jag väl lasera odlingslådorna, fylla med jord, plantera det som står och vill ut från min knökfulla inglasade altan. Och så måste jag fixa till utsidan av grunden, det är inte färdigt där ännu.
Plattor på alla gåytor får jag ta när ekonomin tillåter... eller om jag kommer över det på annat sätt.
Men just nu känner jag mig rätt stolt! Jag har i alla fall börjat!