Hur jag gör - jo, jag drabbas av habegär och blir närmast manisk i jakten på just rätt sorter

. Efter en lång debatt med mig själv har jag valt att konctrera mig på halvfyllda pioner som jag tycker ofta har vacker form, kompletterat med några enkla och dubbla men inga riktiga "bomber" (mycket för att jag vägrar stödja plantorna). Eftersom underbart är kort är det viktigt för mig att det gröna på pionen också ser snyggt ut.
Sedan är jag mycket svag för hela den korallrosa skalan och kommer att plantera de brunröda jag inte kan motstå någon helt annan stans - annars drar jag mig inte för att blanda vitt, rött och rosa. Vilken som står bredvid vilken handlar om ifall du vill gå på färg, blomform eller blomtid i första hand. Vill du ha tre pioner som blommar samtidigt bredvid varandra kan det ju vara bra att de har någon färg gemensam (t.ex. en Bowl of Beauty bredvid en vit och en rosa). Vill du ha de samtidigt blommande pionerna utspridda över rabatten blir det mycket grönt emellan som verkar sammanhållande.