Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Papper, papper, papper..., Jösses..!
          malcolm
          Inlägg 23-06-2010, 20:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Sitter här ikväll och försöker bringa någon slags ordning på alla papper jag har, räkningasr och fakturor är väl en sak men varför måste det alltid följa med en massa reklam. Jag vill inte åka på spa eller köpa parasoller bara för att jag betalar elräkningen, inte vill jag köpa motorolja hos stora bensinbolaget heller bara för att jag fått återbäringen för det senaste året.

Har så gott jag kan försökt att få mina räkningar via e-faktura och de flesta betalas via autogiro men ändå är det vissa företag som envisas med allt detta papper. Reklamen skall vi bara inte tala om, fick 5-7 kg reklam i veckan förut men numera är det inte lika mycket då jag satt upp en skylt "Ingen reklam, Tack! " på postlådan. Visst får jag reklam fortfarande men det har minskat betydligt efter skylten.

Undrar hur mycket dessa stora matvarukedjor skulle kunna spara in om slutade med reklambladen och hur det skulle gagna oss konsumenter. Jag åker inte till ICA Maxi tex. för att de har billig glass eller för att Coop Forum säljar köttfärs för 39:90. De företag som jag önskar nyhetsbrev (reklam) ifrån har jag på mailen och imorgon skall jag köpa en "paviljong" hos Clas Ohlson. bravo.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-06-2010, 20:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

En gång i tiden sparade jag alla papper som skulle sparas, och en hel del till, i pärmar med register och allt. Till slut insåg jag att jag nästan aldrig kollade bakåt så nu lägger jag allt sånt, betalda räkningar, lönespecar, mm, mm i en stor hög på ett bord. Högen är nu 25 cm och växer så sakta. Behöver jag titta på något är det bara att bläddra ner i högen till rätt datum. Räkningar som skall betalas ligger i en hög vid datorn och vid slutet på månaden tar jag hela bibban och betalar via internetbanken. Sen skriver jag betalt på räkningarna och så hamnar de i den stora högen. Plus att jag tar en utskrift på alla betalningarna.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 00:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon