CITAT (Peztis @ 23-06-2010, 21:41)

Jag tillhör den knäppa gruppen som tycker det är skoj med reklam - är väl kanske lite miljöskadad efter som jag jobbat med det...
Jag försöker att ha e-fakturor men gillar att ha statistik så jag vill inte förlora informationen...
När jag betalar via interne så skriver jag på pappersfakturan datumet på den dag jag har lagt in betalningen och när jag får en summering på internet så sparar jag denna sida - detta har faktiskt visat sig vara jättebra ett par gånger!
Det läskiga är att jag har aldrig slängt en faktura sedan jag flyttade hemifrån 1988... Dessutom så sparar jag på alla kvitton, lägger dem i en burk per månad och när månaden är slut så tar jag ett kvitto och viker runt till en bunt som sedan hamnar i en kasse - detta har också visat sig bra!!! Som exempel: för ett gäng år sedan köpte jag köttfärs och slängde i frysen tillsammans med etiketten på förpackningen. När jag sedan tinade upp den så innehöll den metallbitar!!! Jag kunde då leta upp kvittot och gå till butiken, och jag lovar att jag blev ordentligt ersatt!
Japp, jag är en extrem ekorre!
Men var får du plats med allt sedan 1988?
Nedanstående helt OT ... men jag tyckte det var sånt sammanträffande ... när du skrev om köttfärs. *S*
Igår köpte maken köttfärs på Coop Forum... 8 hg kostade 56 kr. Idag skulle han laga köttfärssås till barnbarnen ... färsen luktade äckel päckel. Han slängde färsen och förpackningen i en påse ... tog med kvittot och for till butiken ... fick ersättning med dubbla beloppet = 112 kr.