CITAT (*Stintan* @ 24-06-2010, 19:36)

Du kan tjyva dina tomater dvs ta bort de skott som skjuter upp precis i fästet mellan stammen och bladfästet för det ser inte ut att vara busktomat du har som inte ska tjyvas. Kolla bara så att du inte av misstag tar bort en som bär tomat.
Du behöver nog också binda upp tomaterna vid långa pinnar så att dom inte går av. Dom ser väldigt korta ut dom som är där nu. Ge dom sådan näring som Åsa rekommenderade.
Tack för svaret!
På fröförpackningen stod det att de gick bra att ha i en kruka, typ i fönstret. Det kanske inte är just busktomat, men det är ju ingen vanlig tomatplanta heller, det blir ju inga stora tomater på den. Jag tar bort tjuvskott en gång i veckan ungefär. Men det är ju inte tjuvskotten jag menade riktigt, utan de "grenar" långt ner på plantan som inte kommer bära några tomater.
Plantorna är redan uppbundna, syns inte det på bilderna? Tycker du att det behövs mer än så? Jag har redan använt näring, men kanske behöver använda mer? Finns det några indikationer på om man använder för mycket? Eller är det bara att köra på?
Tack för ditt svar!