Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> För känslomässigt engagerad i trädgården?, Blir så ledsen när nåt går fel!
          sjuan
          Inlägg 26-06-2010, 16:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 31
          Medlem nr: 14 484

Har inte haft trädgård så länge så det mesta är nytt. Pysslor och donar som sjutton med växterna men är ju inte så bra på detta än. Blir ju så lycklig när nåt blommar ovh trivs. Men det verkar ju också vara en ständig kamp mot ohyra, mjöldagg och annat. Blir så ledsen när lössen kalasat på nåt eller en växt dör. Men man kanske härdas med tiden? Eller om man skaffar fler och fler växter så man inte blir så rädd om dem? Nån som har en åsikt? Är det verkligen en ständig kamp?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 26-06-2010, 16:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Hej Sjuan,

Nybörjare eller mer rutinerad, det spelar ingen roll! Man blir ledsen när något man vårdat inte klarar sig, Och det är inte ovanligt att man ger efter och gråter. Lättar för stunden i alla fall och absolut inget att skämmas över! Har gjort det själv ....
          Det ska gudarna veta att en trädgård inte är en som sköter sig självt, inte som en blomsteräng.
          Vi skaffar ju växter som inte växer precis vid husknuten och de behöver extra omsorg.
          En sak som jag har lärt mig -- är -- att man kan ha bra tumme med vissa växter och andra trivs inte. så är det bara! Precis som hos människor..... Jag brukar beundra en del växter och önska mig dem men vet av erfarenhet att det blir nog en miss till. Då får man vara glad i det lilla man lyckas med.

Det är rätt många i forumet som skriver om ohyra så ta och blädra på dom sidorna, där finns dom som har gröna fingrar så att det räcker till oss andra som inte är så vana.

Det kommer att ordna sig för dig med, men man kan inte få allt som man skulle vilja, så lycka till!
          Jag sticker på sem. i morgon --3v. ... men kolla med dom andra .... Fuchian ...

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 05:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon