Hej Sjuan,
Nybörjare eller mer rutinerad, det spelar ingen roll! Man blir ledsen när något man vårdat inte klarar sig, Och det är inte ovanligt att man ger efter och gråter. Lättar för stunden i alla fall och absolut inget att skämmas över! Har gjort det själv .... Det ska gudarna veta att en trädgård inte är en som sköter sig självt, inte som en blomsteräng. Vi skaffar ju växter som inte växer precis vid husknuten och de behöver extra omsorg. En sak som jag har lärt mig -- är -- att man kan ha bra tumme med vissa växter och andra trivs inte. så är det bara! Precis som hos människor..... Jag brukar beundra en del växter och önska mig dem men vet av erfarenhet att det blir nog en miss till. Då får man vara glad i det lilla man lyckas med.
Det är rätt många i forumet som skriver om ohyra så ta och blädra på dom sidorna, där finns dom som har gröna fingrar så att det räcker till oss andra som inte är så vana.
Det kommer att ordna sig för dig med, men man kan inte få allt som man skulle vilja, så lycka till! Jag sticker på sem. i morgon --3v. ... men kolla med dom andra .... Fuchian ...
|