CITAT (Anki på Öland @ 30-06-2010, 11:07)

Varför ta ut alla "sorger" i förskott?? Nu har ni redan hetsat upp er över besiktningspriset i över 2 månader och det är fortfarande ingen som vet hur det blir..... mer än olyckskorparna förståss....
Tag vara på dagens glädjeämnen istället för att oroa er över framtida "olyckor"!
Anki
det ena utesluter inte det andra *glädjeskutt*
CITAT (Huggorm @ 30-06-2010, 11:08)

Så här står det i Dagens nyheter:
Just att det nu går att utnyttja den här påtvingade tjänsten även kvällstid tycker jag är mycket bra. Liksom apoteket hade dom ju tidigare bara öppet när vanligt folk jobbade, eftersom bristen på konkurrens tillät dom att göra som dom själva ville i stället för att styras av kundernas behov. Att införa drop in-service är också mycket bra, detta finns ju på vissa stationer för efterkontroll redan idag och är såvitt jag vet mycket uppskattat. Det blir nog inte lätt för AB Svensk bilprovning att konkurrera när dom blir tvungna att ta hänsyn till sina kunder, det går nog som det gick för Telia när telemarknaden avreglerades. Vem äger de 48% av bilprovningens aktier som inte staten äger? Stackars satar säger jag, men är man dum nog att satsa på något sådant får man skylla sig själv.
Vidare skriver dom så här:
Det låter väll positivt? Ökad sysselsättning är aldrig fel i rådande arbetsmarknadsläge.
Källa:
http://www.dn.se/motor/bilprovningen-fri-m...yrare-1.1130620jag har kunnat besiktiga min bil på lördagar hur länge som helst, kvällsöppet finns det ju också stationer som har så det är väl inget nytt?
nä, fler ska dela på kakan = dyrare för konsumenten, plättenkel matematik.
CITAT (Aqvakul @ 30-06-2010, 08:52)

Den här boken har fem år på nacken, men är mer aktuell än någonsin. Skratta, medan du får tusen bra argument mot avreglering och privatisering.
39 spänn som pocket på adlibris....
BARSKRAPAD är också en bok värd att läsa!