Här är jag med de stora vindruverötterna! Syftar då på Allys inlägg...

Jag planerar att köpa en Himrod (Ally, vad fick du betala för din och var?) och plantera i mitt nya växthus, ska bara få dit glasen först...
Jag har en Frankenthaler i som jag alltid har misskött. Den verkar dock trivas något så infernaliskt bra i mitt gamla växthus att jag aldrig kan flytta den (därav fågan om tidigare nämnda rötter), ödå jag aldrig vattnar den får dem mängder med klasrar med blåbärsstora druvor på. Och fulla med kärnor... Smaken är väldigt god, något koncentrerad, dock.

Planen just nu för mitt gamla växthus på ca 2x3 m är att ta bort alla glas och den spruckna korrugerade plasten så att bara trästommen är kvar. Om stommen är i bra skick så tänker jag på bortre sidan sätta väggar och tak i plyfa - så att sonen får en liten lekstuga - och låta vinrankan utstå vädrets makter här några mil norr om Sthlm. Den står nämligen vid ingången så där kan det få det få vara lite spaljéartat.
Sedan får jag se om jag orkar och hinner nu i sommar... Skulle vara bra för det ser hemskt ur och sonen blir ju äldre.