CITAT (Ally @ 30-06-2010, 20:42)

Plantagen i Barkaby, 199:-, jag fick den sista! Efter att ha läst i ännu en annan tråd att nån fick fel sort vinranka från Plantagen (fast jag undrar hur han/hon visste det?), jag ville köpa från Ella Trädgård, men dom hade inga Himrod kvar. Ring först! Plantagen vid Eurostop kanske har (jag bor också några mil norr om Sthlm

)
Jag tänker plantera så fort som möjligt, inte vänta tills glas väggarna är uppe! Ut i fall att det dröjer
Nu är marksten lagt inne i växthuset, brädor för jordbädd är klar (håller på att klä med presenning, tack för bilden på din växthus Peztis!), och ska lägga marksten utanför innan stommer kommer upp. Men börjar hitta små fel redan.... brädor täcker hålen för väggprofilerna, och kortsidan av stommen för dörren är på fel änden
Oh well. Har inget med rubriken att göra, i det här tråden! Sorry igen!
Haha, jag stod på Plantagen i Märsta och höll en Himrod i handen men jag tänkte att det är nog bäst jag väntar, vet ju aldrig hur lång tid det tar att få upp eländet!
Idag har jag trilskats med att få dörrarna på plats, först trodde min man och jag att jag monterat något fel för det gick ju inte bara att skjuta dem på plats så som det står att man ska göra men nä... måste vara konstruktionsfel! jag menar, jag gör ju inte fel! Fast å andra sidan är en av dörrarna inte raka så då blev jag sur och packade ihop för dagen!
Jag tänkte som tur var på det där med att odlingsbädden går upp över sockeln så jag har byggt upp till sockeln, de resterande tre varven tar jag sedan när allt är på plats!
Men det är en j-a bruksanvisning de har på Willab, de har lyckats med konststycket att hänvisa till sid 35 - det finns bara 32 sidor...

och