Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Önskar tips på Vindruva att odla i Växthus i Sthlms området., Gärna en söt sort som inte är så svår att få tag på.
          CurlySue
          Inlägg 07-06-2010, 11:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 6 885

Köpte en vindruvsplanta i slutet på förra sommaren, planterade den enligt alla regler...men den överlevde inte den stränga vintern, kanske hann den inte etablera sig.
          Vad har ni?
          confused.gif

--------------------
          Kram
          Miss Curly Sue

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ally
          Inlägg 30-06-2010, 19:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 423
          Medlem nr: 3 099

CITAT
          Jag planerar att köpa en Himrod (Ally, vad fick du betala för din och var?)

Plantagen i Barkaby, 199:-, jag fick den sista! Efter att ha läst i ännu en annan tråd att nån fick fel sort vinranka från Plantagen (fast jag undrar hur han/hon visste det?), jag ville köpa från Ella Trädgård, men dom hade inga Himrod kvar. Ring först! Plantagen vid Eurostop kanske har (jag bor också några mil norr om Sthlm yes.gif )

Jag tänker plantera så fort som möjligt, inte vänta tills glas väggarna är uppe! Ut i fall att det dröjer flirting.gif

Nu är marksten lagt inne i växthuset, brädor för jordbädd är klar (håller på att klä med presenning, tack för bilden på din växthus Peztis!), och ska lägga marksten utanför innan stommer kommer upp. Men börjar hitta små fel redan.... brädor täcker hålen för väggprofilerna, och kortsidan av stommen för dörren är på fel änden -cry-.gif
          Oh well. Har inget med rubriken att göra, i det här tråden! Sorry igen!

Citera
          Peztis
          Inlägg 30-06-2010, 21:32
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (Ally @ 30-06-2010, 20:42) *
          Plantagen i Barkaby, 199:-, jag fick den sista! Efter att ha läst i ännu en annan tråd att nån fick fel sort vinranka från Plantagen (fast jag undrar hur han/hon visste det?), jag ville köpa från Ella Trädgård, men dom hade inga Himrod kvar. Ring först! Plantagen vid Eurostop kanske har (jag bor också några mil norr om Sthlm yes.gif )

Jag tänker plantera så fort som möjligt, inte vänta tills glas väggarna är uppe! Ut i fall att det dröjer flirting.gif

Nu är marksten lagt inne i växthuset, brädor för jordbädd är klar (håller på att klä med presenning, tack för bilden på din växthus Peztis!), och ska lägga marksten utanför innan stommer kommer upp. Men börjar hitta små fel redan.... brädor täcker hålen för väggprofilerna, och kortsidan av stommen för dörren är på fel änden -cry-.gif
          Oh well. Har inget med rubriken att göra, i det här tråden! Sorry igen!

Haha, jag stod på Plantagen i Märsta och höll en Himrod i handen men jag tänkte att det är nog bäst jag väntar, vet ju aldrig hur lång tid det tar att få upp eländet!
          Idag har jag trilskats med att få dörrarna på plats, först trodde min man och jag att jag monterat något fel för det gick ju inte bara att skjuta dem på plats så som det står att man ska göra men nä... måste vara konstruktionsfel! jag menar, jag gör ju inte fel! Fast å andra sidan är en av dörrarna inte raka så då blev jag sur och packade ihop för dagen!

Jag tänkte som tur var på det där med att odlingsbädden går upp över sockeln så jag har byggt upp till sockeln, de resterande tre varven tar jag sedan när allt är på plats!

Men det är en j-a bruksanvisning de har på Willab, de har lyckats med konststycket att hänvisa till sid 35 - det finns bara 32 sidor... rotfl.gif och -cry-.gif

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Inlägg i den här tråden
          CurlySue   Önskar tips på Vindruva att odla i Växthus i Sthlms området.   07-06-2010, 11:56
          Åsa, mälardalen zon 2   Himrod söt, grön, kärnfri, mjöldaggsresistent och ...   07-06-2010, 13:05
          Grobladet   Jag har några olika sorter en Dr Scmidtmanns Socke...   11-06-2010, 19:09
          Ally   Hur sent på sommaren planterade du? Jag funderar ...   29-06-2010, 11:37
          Åsa, mälardalen zon 2   Dr. Schmidtmanns och Frankenthaler är inte kärnfr...   29-06-2010, 12:10
          HelenaLJ   Kan man plantera Himrod i kruka i växthus eller tr...   29-06-2010, 14:48
          Ally   Jag läste i en annan tråd om hur svårt det var att...   29-06-2010, 20:33
          Anja Danmark   jeg har en Himrod i en 45 l krukke, som står i fro...   30-06-2010, 08:56
          Peztis   Här är jag med de stora vindruverötterna! Syft...   30-06-2010, 17:35
          gröna tjejen   jag köpte en Boskoop Glory på Ulriksdal i söndags....   30-06-2010, 19:44
          Eleanor   & här stod jag & skrapade det SISTA av min...   02-07-2010, 15:32
          Anja Danmark   måske en nektarin eller fersken i dværgudgave, så ...   02-07-2010, 15:58
          loppis   Har även jag lyckats sätta upp ett växthus i somma...   15-09-2010, 21:11
          Peztis   I vår är det jag som planterar en Himrod i nya väx...   25-09-2010, 19:34
          Andreas1974   Jag funderar på att gräva upp min Shuyler och plan...   19-04-2011, 14:19
          Andreas1974   Den gamla [Shuyler] är c:a 4 år och gav ungefär 50...   27-04-2011, 12:54

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon