Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bygga växthus
          Kullatorpet
          Inlägg 13-06-2010, 18:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 30 982

Hej alla här ! Är ny här på denna sida & måste verkligen TACKA alla som skrivit inlägg. Det har hjälpt mej en del (även framöver givetvis) att bestämma mej hur jag vill ha det i mitt kommande växthus.
          Idag har mannen grävt ut för blivande grunden. Jag har rensat ca 100 tegelstenar. Så nu ska brädor för grunden köpas in. Jag tänker beställa ett växthus från Glasbacken, det kommer att bli strax under 12 kvm.
          (Tycker det är så snyggt med tegelgrund, passar bra ihop med vårt torp) Någon här som har ett sådant ?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          pikelocator
          Inlägg 01-07-2010, 08:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 11 781

Hej igen.
          Jag har fyra skift tegel runt huset, ca 30 cm. Dammen är inte så stor, ett par hundra liter ungefär. Tanken är att dammen ska skölja över kanten via ett fall ner i en betydligt större damm men jag har inte tagit mig samman och fått den stora gjord än...
          Måtten på huset är 6 * 4,5 m + den lilla utbyggnaden till dörren.
          En sak att tänka på när man bygger växthus själv är att börja med att prata med glasmästaren. Det gjorde inte jag och han fick skära alla glas både på längden och tvären. Detta gör det betydligt dyrare.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 06:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon