Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosplantering
          Annica i Sörmlan...
          Inlägg 04-08-2004, 20:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 3 815

Hej svejs!

Nu, eller snarare förrförra veckan.... Nåja, jag har beställt rosor från rosenposten. Så i förra veckan fick jag ett brev där de meddelade att mina rosor kommer att levereras i slutet av september (om jag inte hör av mig till dem) för att jag ska få så fina plantor som möjligt. "Rara människor, det där.." tänkte jag. Men så kom jag på att det kanske blir försent att plantera de rara rosorna då.. Vad säger ni som är bra mycket kunnigare än vad jag är... Kommer det att fungera med en så sen plantering?

För skojs skull har jag kikat lite i Nyköping efter samma rosor som jag beställt... Hur kan danskarna vara så billiga?! Den ros jag betalar 40 danska kronor för kostar 110 kronor hos Växtmästaren.... Eller är det skillnad på plantornas storlek....

Många tankar blir det i huvudet på en stackars nybörjare... Som tur är kanske de samsas.. tankarna alltså! laugh.gif wub.gif

--------------------
          Annica i Sörmland

Det är aldrig försent att ändra på sig, så därför väntar jag ett tag till! :-)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annica i Sörmlan...
          Inlägg 04-08-2004, 21:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 3 815

Jag valde rosenposten just för att andra glada grävare här på odla nämnt det vid ett flertal tillfällen. Och är det nåt jag lärt mig så är det att lita på er! wub.gif

Jag har beställt tre rossorter - två rabatt- och en klätterros. Amber Queen - gul rabattros, Pascali - vit rabattros och Warm Welcome - gul klätterros. Jag börjar i liten skala med fyra rabattrosor, två av varje, och en klätterros. Just för att jag är novis. Rosorna valdes pga deras färg, jag ÄLSKAR gula rosor och sambon ville gärna ha en vit. Klätterrosen blev vi båda förälskade i så det valet var inte svårt!

Tack för svaren! Lovar att gräva riktigt djupt så hoppas vi på god utdelning nästa sommar. Lovar dessutom att fota duktigt nästa år! biggrin.gif

--------------------
          Annica i Sörmland

Det är aldrig försent att ändra på sig, så därför väntar jag ett tag till! :-)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 20:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon