Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rhododendron och kärleksört, vill gärna ha lite sällskap
          Fisan
          Inlägg 04-08-2004, 22:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 3 620

Jag har planterat en ljusrosa rhododendron tillsammans med mina kärleksört, , men jag skulle vilja ha nåt mer i den rabatten. Tyvärr har jag hjärnstopp, fantasin räcker inte till... wacko.gif Den aktuella rabatten har förmiddagssol, ligger intill huset och verandan och känns lite "bortglömd". Det vore roligt att få den lite aktivare, så har ni tips (gärna med bild, namn säger mig inte så mycket, än) så tas allt tacksamt emot! smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gmasterb
          Inlägg 04-08-2004, 23:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 133
          Medlem nr: 450

Finns en massa som du kan plantera. Men sedan är det frågan om rodden kommer att växta så mycket att allt annat ger upp.. Det kan vara svårt att blanda perenner med vintergröna växter eftersom att perennerna kan ha det svårt att komma igång på våren..

Men använd gärna andra surjordsväxter tex. som cypresser, thuja eller andra azaleor.
          Annars finns det även skuggtåliga växter som skulle kunna täcka upp jorden. En bra växt är i så fall myskmandra Gallium odoratum
          Hur som helst. Lycka till..
          //Stefan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 01:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon