CITAT (Myosotis @ 07-07-2010, 10:18)

Så jävla korkat, det var det dummaste jag hört på länge!!! Har hon någon aning om hur mycket hon kunde ha åstadkommit med de pengarna i natur- eller djurskyddssyfte t.ex.? Ta vilket djurhem som helst, de är alltid i förtvivlat behov av pengar. Eller man kan betala skolgången för ett fattigt barn någonstans, eller många barn antagligen. Eller skänka pengarna till läkare utan gränser eller vad som helst

Det var det arrogantaste, okänsligaste, mest idiotiska

Hon förnedrar inte bara alla som lider eller dör pga brist på pengar utan även dem som skänker pengar till olika organisationer fast de kunde behöva pengarna själv.
Jag håller fullkomligt med dig, Myosotis!
Att detta blir en uppseendeväckande "grej" som nämns i tidningar både här & utomlands betyder inte att det plötsligt kommer att fixa sig med kvinnors löner. Det är en "märklig grej" som ger rubriker nån dag, sen är allts som vanligt...och jag tycker att det är skämmigt att Sverige får rubriker pga detta fullkomligt idiotiska penningbränneri! Det var ju dessutom helt riktiga pengar och jag blir nästan illamående av sorg när jag tänker på vad som kunnat gjorts istället med dessa pengar.
Fyyy för arroganta människor som beter sig på detta sätt!!!
För mig är det bara ännu ett bevis på den totala brist på ekonomisk kunskap som VPK ständigt visar.
Hon var trots allt partiledare ett antal år för VPK.