CITAT (Motti @ 06-07-2010, 22:49)

Snacka om hetsjakt på rökare !vilken grupp ska bli nästa att förfölja ?kaffedrickare kanske för de är ju också beroende av Koffein och snuskar ner med sina kaffemuggar och kaffesump överallt,de springer till ock med på stan offentligt med sina kaffe muggar !usch så äckligt ska vi inte börja jaga dom också

eller dom som äter på gatan !gud vad osmakligt eller dom som dricker massor av Cocakola som är mer eller mindre beroende av den smörjan som slänger Petflaskor överallt.Vad man gör på sitt privata område har ingen med att göra alls.
fast det är väl ändå inte samma sak ? som att dricka kaffe eller läsk. det drabbar ju ingen annan.
jag har inget emot rökare, men när det blir så påträngande där jag bor så gillar jag inte det.
därför tycker jag det är bra att dom kan införa förbjud mot rökare för då borde sådana här problem minskas om det fanns rökförbjud där man bor. att ha rökande grannar drabbar (ibland) andra.
när man dricker coca-cola, så finns där ju ingen restprodukt som det blir med rökning.
sedan är det nog större risk att fimpar slängs här och var än att burkar slängs. eller åtminstone blir det större mängd. på en månad kan jag få nedslängt ca 2-3flaskor men fimpar kommer det flera stycken dagligen.