Citat från Lena Melins artikel:
"Sven Otto Littorin avgick inte för bevakningen av hans tvist med hustrun om barnen.
Han lämnade av allt att döma regeringen för uppgifter som Aftonbladet inte publicerat.
Aftonbladet har under en längre tid arbetat med uppgifter som är graverande för Sven Otto Littorin. De handlade varken om hans familj, hans barn eller vårdnadstvisten med den förra hustrun.
De handlade om Sven Otto Littorin själv.
Vi har lagt ner stor möda på att kontrollera sanningshalten i uppgifterna och i förrgår var det dags att ställa frågorna till Sven Otto Littorin.
Först ville Littorin varken bekräfta eller dementera. Men i går morse skulle Aftonbladets reporter Mattias Carlsson och fotograf Urban Andersson få träffa honom, enligt regeringskansliets presstjänst.
Men i stället avgick Sven Otto Littorin./
En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.
Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad. "CITAT (Gossen Ruda @ 08-07-2010, 08:44)

Netha, Netha, tror du på Aftonbladet? Det är inte otroligt att det är deras reportrar som antastat barnen med frågor och nu försöker de friskriva sig från ansvaret.
Lena Melin anser jag vara trovärdig, men så klart kan jag inte garantera något ... lika lite som någon annan utomstående kan.
I övrigt så har jag aldrig läst något ang hans skilsmässa ... visste inte ens att han var skild.
Jag klickar aldrig på "snaskartiklar" eller sk kändisreportage ... det intresserar inte mig.