CITAT (herkules @ 08-07-2010, 09:18)

jävla trams, det är inte olagligt att röka så gnäll inte.
och vad det gäller allergier så är det precis lika jobbigt med folk som kommer fullt ridklädda på bussar och till affärer, människor har hund/katt/kaninhår på sina kläder.
personligen tycker jag att hästar/stall luktar skit, det stör mig mycket mer än rök från en cigarett.
för att inte tala om de som dränker sig i parfym - man kan ju få astma för mindre!
eller migrän.
skaka en matta över balkongen - jaaaa, har man inget annat att gnälla över så visst ...
Herr Kules, det ligger en hel del i det du säger!
Jag tycker fortfarande att jag ska slippa bli inpyrd av tobaksrök, det är skitjobbigt.
Men dina observationer om andra lukter är ju på pricken, för mycket parfym, svett eller djurlukt är ju lika illa.
Många tycks tro att det bara "irriterar" med starka lukter, men jag känner flera som blir handikappade av det. En god vän fick sluta åka tåg pga sin allergi. Trots att hon alltid reste rökfritt, så satt där ju rökare, som uppsökte rökavdelningen för att ta några bloss å sen kom tillbaka å stank. Nu är alla tåg rökfria, men det hjälper henne inte, eftersom rökarna då stiger av på perrongen och kommer in med röken sedan.
Tror heller inte att alla rökare/parfymare faktiskt fattar HUR mycket det luktar!
Redigerat av Farbror Blå: 08-07-2010, 08:47