CITAT (mamamaggan @ 07-07-2010, 19:33)

Men sen då ? När du börjar äta i gen , vad händer då ?
Har provat Nutrilette och jag gick upp av det liksom av Viktväktar-diet m fl bantningsdieter. OBS!! Gick inte upp efteråt utan under kuren/dieten .
Som jag redan skrivit så har jag gått ner genom att sluta banta och sluta äta magert. Lågt intag av kolhydrater och inte undvika naturligt fett är vad jag gått ner av . Bort med socker/sådant som ger blodsockerpåslag.
Efter att jag gick ner dom 20 kilona så började jag äta helt normalt och gick upp 7 av dom, men det beror förmodligen på att min kropp nu när jag börjar närma mig 50 är mer lämpad att väga 62 till mina 168 cm, jag är varken underviktig eller överviktig.
När man går en diet så är det inte ovanligt att man från början går upp några kilo, det beror på att det tar lite tid för tarmarna att ställa om sig och man drar lätt på sig en smärre förstoppning, men när tarmarna acklimatiserat sig till dieten så är vägen bara ner på vågen.
Anledningen att jag tog den drastiska vägen att gå ner 20 kilo så fort som möjligt var att nuvarande ex. maken på nyårsafton för 3½ år sedan vräkte ur sig att jag hade minst 20 kilos övervikt och borde tänka på vad jag stoppade i munnen.
Jag bestämde mig då för att banta bort dom på snabbaste väg och sedan göra mig av med resterande av mina 90 kilos övervikt (ex.maken)
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.