Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> sjö växter
          jakob123
          Inlägg 28-06-2010, 12:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 29 564

Hejsan! jag har byggt färdigt min andra damm nu och tänkte höra ifall jag kan ta sjö växter och plantera direkt i dammen utan att använda några plastkrukor? Tror ni att vattnet kommer att bli för grummligt? jag har filter och jag tänkte bara lägga i några abborrar.

MVH Jakob tummenupp.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Leonard91
          Inlägg 12-07-2010, 07:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 98
          Medlem nr: 30 324

Om du vill komma billigt undan med växter så kan du fråga någon med akvarium som har mycket växter. Jag själv rensar ut väldigt mycket växter ur mitt akvarium och dess fungerar bra att ha i dammar under sommaren. Dock dör de ju under vintern och man får skaffa nya varje år, men som en temporär lösning fungerar de ju för att skugga din damm i år.
          Jag brukar sälja växter ibland. De som växer snabbt är ofta billiga att köpa av akvarister och du kanske kan få en ICA-kasse eller något sånt. Kolla på www.plantswap.se och se om du hittar något.

Hornsärv finns både i sjöar och används i akvarium. Den borde gå att köpa väldigt billigt hos någon akvarist som odlar den.
          De allra flesta flytväxter som används i akvarium fungerar också utmärkt till dammen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon