Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> huggorm, levnadsvanor
          snuffe
          Inlägg 12-07-2010, 08:10
          Länk hit: #1

Gäster

I går träffade jag på en liten huggorm på gräsmattan ganska nära huset. Den var ca 25-30 cm lång och låg kvar så länge att jag hann hämta kameran och ta en bild. Av teckningen att döma var det antagligen en hane.
          Kan det vara en unge från i år ? Och ska jag i så fall förvänta mig fler små ormar ? Jag har en naturtomt på 9.000 kvadrat, som jag bland annat delar med älg, grävling och vildsvin så det kan inte bli fråga om att städa så att ormarna vantrivs och flyttar. Jag har en kopparödla som brukar bo i komposten. Bor huggorm och kopparödlor på samma typ av platser ?
          Jag vill gärna veta vilka platser jag ska se upp med. Eftersom jag inte kan vara på landet så ofta har jag accepterat fredlig samextistens med alla djur utom getingar och bålgetingar .

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gunilla T
          Inlägg 12-07-2010, 08:25
          Länk hit: #2

Gäster

Vill bara säga att bålgetingar är väldigt fredliga insekter så låt dom få leva, de gör ingen skada.

Citera
          snuffe
          Inlägg 12-07-2010, 09:10
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (Gunilla T @ 12-07-2010, 09:25) *
          Vill bara säga att bålgetingar är väldigt fredliga insekter så låt dom få leva, de gör ingen skada.

Jo, jag vet allt det där om bålgetingar.. problemet är bara att jag blir tre år när jag ser eller hör dem. (Man skulle ju tycka att det borde gå att vara rationell vid 60, men icke)
          Förra året började de dessutom bygga bo utanför balkongdörren och det var ren tur att jag upptäckte boet innan det kom i kläm ... Nej , ge mig en hederlig huggorm i stället !

Citera
          Myosotis
          Inlägg 12-07-2010, 09:13
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jaha okej. Fobier är inte rationella. trostar.gif

CITAT (snuffe @ 12-07-2010, 10:10) *
          ... Nej , ge mig en hederlig huggorm i stället !

giggle.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 01:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon