Så här såg det ut när jag skulle byta hängrännor och stuprör förra sommaren/hösten. Det var bara att avbryta arbetet.
goatings.JPG ( 140.68k )
Antal nedladdningar: 40Jag är måttligt förtjust i ormar fast är inte lika rädd för dem som jag var när jag växte upp men jag vill ändå inte ha en i sängen tex. Min tidigare "ormskräck" beror nog på min mammas nästan hysteriska inställning till ormar under min uppväxt, hon kunde inte ens se en orm på TV utan att må fysiskt dåligt och sådant smittar av sig. Har sett många ormar under mina kanotutfärder och det berör mig inte längre utan jag tycker bara att det är roligt att se dem. På ett ställe där jag brukar gå iland bodde det ormar i håligheten under rötterna till en björk och flera ungar tittade ut och vispade med sina pyttesmå tungor vilket såg rätt kul ut. Några dagar senare hade någon täppt igen håligheten med grus och sten vilket jag tyckte var synd och sedan dess har jag inte sett några fler ormar där.
Sedan till ett annat spörsmål som iof. sig har med huggormar att göra, många kallar ungarna för äsping men enligt min uppfattning så är det honan som heter så...
Redigerat av malcolm: 12-07-2010, 11:08