Bravo Amaira, full poäng. Liten guldvinge är det givetvis. och en Silvermunstekel, Crabro cribarius. Jag tror också att det är en buskvårtbitare men jag har ingen bestämningslitteratur här på jobbet.

Kul när han tittar fram bakom stjälken.
Rovsteklarna är trevliga små kryp. Kallas även för grävsteklar, finns ca 150 arter i Sverige. När honan har parat sig börjar hon gräva ut en bokammare, oftast i sandig jord men det finns såna som föredrar trä. Sen ger hon sig ut på jakt efter larvmat. Olika arter är specialicerade på olika bytesdjur, den här tar flugor. Hon bedövar bytet och flyger tillbaka till bohålan där hon lagrar dom. När hom fått ihop tillräckligt många lägger hon ett ägg och försluter kammaren och fortsätter med nästa. När larven kläckts har den tillgång till färsk föda.
Dom är väldigt kvicka så för att kunna få en bild måste man ibland göra som jag gjort på bilderna längst ner, blockera ingången med något. Lite fantastiskt att en sån här liten insekt kan minnas var den har bokammaren. Oftast tvekar den inte, den flyger direkt till rätt ställe. Det har visat sig vid försök att den minns hur omgivningarna ser ut. Så om man måste rensa vid boöppningen för att kunna fotografera bör man göra det när hon är inne i boet. Om förändringarna är stora kan man se hur hon fluger runt lite för att lära sig det nya landskapet.
Tillägg: Uppnäsan på guldvingen är labialpalperna, dvs utskott från underkäkarna.