CITAT (Bengalow @ 12-07-2010, 20:01)

Du betalar skatt i Sverige som vilken turist/konsument som helst, varken mer eller mindre. Fastighetsskatten finns inte längre, så den betalar du inte.
Sedan säger du att skattetrycket är för krafigt ? Vänd dig till den norska oppositionen. Här är vi inte intresserade av deras skattepolitik.
Om du blir sjuk i Sverige, så får vi, som betalar skatt här se till att ordna så du blir omskött. Tack för kaffet!
Fastighetsskatten finns fortfarande, men har bytt namn till "fastighetsavgift" eller något liknande. Den får jag snällt betala.
Jag betalar som sagt en del skatt på min konsumtion, och har därmed en hel del inbetalning till godo. Alla skattepengar hamnar i samma säck, dom delas inte upp eller öronmärks.
Jag planerar att komma tillbaka till Sverige så fort det blir en plats ledig här för mig. Därför är jag i högsta grad intresserad av Sveriges skattepolitik. Enligt ditt resonemang skulle alltså bara de som betalar in skatt få vara med och påverka, eller till och med säga sin åsikt? Kanske man skulle få ge olika många röster i förhållande till hur mycket skatt man betalar också? 50k per år= en röst, 100k två röster, 150k tre röster och så vidare?
CITAT (xlxl67 @ 12-07-2010, 20:51)

Ekonomin/kapitalet löser sig alltid till slut.
Visst, vi får väll göra som Grekland till slut, den lösningen finns alltid...