FNY,
Håller med dig om en del saker, som du belyser bra.
Jag blev sk. nöddöppt, för de trodde inte jag skulle överleva den förlossningen (stackars mor), men att jag har kännt redan som liten utan nåns påverkan att det finns en snäll farbror där uppe som vill mig väl. kanske kom detta ur den kristendommen som man växte upp som var svavelord om kommande straff och annat elände.
Jag la mig inte i aktivt med min dotters tro. visst fick jag frågor från henne om detta och det enda jag berättade var min barndomstro och att vi vet inte vad som finns där uppe.
Sedan iaktog jag henne när hon lekte ensam och jag kände av främmande energier, så jag märkte att min dotter har fått det jag fick, medialiteten. Vi pratade ofta om det och när vi reste i europa och min historie-intresse blev lite för mycket, så märkte jag hur hon kunde reagera orationellt ibland och jag hade gåvan att se, så var hon öppen till andevärlden.
När hon blev tonåring och ville vara ute längre med kompissar och jag kunde inte somna innan hon kom hem så satte vi ner och pratade om just hemkomsttider och hålla det man lovat. Hon kom med ett förslag --- att telepatiskt meddela mig att hon är snart hemma. Detta fungerade perfekt och jag litade på att hon skulle de vetskap om något händer och det inte finns telefon.
Sedan fyllde hon 18 år och då tyckte hon att nu vill hon coola ner den delen och visst, det var hennes beslut.
Jag gjorde samma sak kring de 20 och levde någorlunda normalt om inget hände. Min älskade gudmor fick cancer och hon ville inte att jag skulle se den skröpliga sjuklingen hon var.
Det gick nog ca 2 månader, in på mitten av oktober när jag vaknade att hon sa mitt smeknamn och jag kände doften av syrener. Jag förstod att hon hade gått bort. Dagen därpå fick jag tel. samtalet.
Likväl har jag varit med om liknande tillfällen flera gånger. Det kan inte vara slump el. kemikalierus i hjärnan, det vägrar jag tro för jag hade inga mediciner an en Alvedon vid mag- och huvudvärk.
Min mor går över nu i dagarna, men hon är nog så envis, att hon vill säga det själv till oss syskon.
Mycket snack vid kvällskvisten, men orkar inte räkna får ... de är lika svettiga som jag. ...

Fr. Fuchian ...