Jag har också en Nokia, en 6230i och uppfattar programmet Nokia PC Suite om bökigt och omständigt och det är inte alltid telefonen och datorn får kontakt med varandra så därför använder jag en kortläsare istället när jag vill föra över/radera bilder. Försökte använda telefonen som modem för något halvår sedan när mitt fasta bredband låg nere i några dagar men det gick inte alls, sonen lyckades dock trots att han hade en enklare variant av Nokia. Kan bero på att jag har en tjänstetelefon med fast abonnemang från Telia via jobbet och vissa funktioner kanske är spärrade. Sonen har Parlino kontantkort och det gick bra men ack så lååååångsamt, tror han kom upp i 0,5 Mbit/sek. eller nå´t sån´t. Köpte varsin Comviq-sticka till oss istället för utan internet kan man ju inte vara i flera dagar
Fungerade bra med Comviq-stickan även om det inte var någon snabb uppkoppling det heller men det skulle bli dyrt om man alltid använde det. Ångrade mig sedan att jag inte köpte 3:s sticka istället eftersom Comviq har en gräns för hur mycket data som får överföras men 3:s sticka var 100 kr dyrare då fast det hade lönat sig i längden i alla fall. Nåja, använder inte dessa stickor numera i alla fall då bredbandet fungerar igen. Har en sticka från Telia också som jag använder till min laptop, den stickan "fick" man på köpet då man har fast bredband från Telia. Det är inte gratis att använda den heller men där finns ett max.tak så man inte kommer upp i astronomiska summor, har för mig att det ligger på strax under 300 kr/mån.
Redigerat av malcolm: 15-07-2010, 11:07