Hej alla,
Det var intressant att läsa era egna erfarenheter. Det är det mest ärliga vägen.
Som sagt var, har även växter sin egenart och energi, men den är väldigt substil. Men jag sitter inte med mina växter och snackar, ursäkta, med dom. det handlar om olika energier och var och en unik på sitt sätt.
Det är nog inte menngen att vi ska förstå allt, för det gör man inte förrutom dessa personer som använder det alternativa och okända utan att ens fatta hur fel det är. Mitt motto har varit att det jag SER, det TROR jag också på.
En seriös person som behandlar med healing mot smärtor och liknande och även har förmågan att se dem som inte finns längre på jorden. Den personen jobbar ofta ensam och inte bröstar sig och föder sitt ego och pengar, pengar .... näe det köper inte jag.
Ang. energier från växter, har man gjort en hel del seriösa upptäckter som man inte kan förklaras.
Ca. 2 år sedan upptäckte jag att det fanns något i luften när mina krukväxter ville ha vatten.
En envis rackare i bottenvåningen började ge ljud ifrån sig ... ett sånt där som myggor har.
Jag vattnade den och efter att tag återkom samma fenomen. Jag flyttade upp växten och den fick plats mellan andra på fönsterbänken.
Men nu började de andra växterna imitera det myggilandet. jag var under utbildning och jag meilade till kursgården om detta och fick svaret att det stämmer, jag är inte tokig, men jag kan göra ett "avtal" med dom att vissa dagar kommer jag vattna, men sedan vill jag inte höra ett pip ens från er.
Jag har ingen bättre kunskap att ge än att denna lila historia gav mig en ny dimention och en läxa .. för att jag hade inte haft tid åt dom och deras behov. Det hände mig ...

... fuchian ...