CITAT (Huggorm @ 17-07-2010, 10:28)

Har ni vägarna förbi Uddevalla någon gång kan jag ta er med ut på bäversafari med 99% säkerhet att få se bävrar. Tyvärr är min kanadensare stulen, men man kan troligtvis se från land också. Bäverhyddor finns det också gott om, dock inga regelrätta fördämningar ännu
Jag tar med mig min canadensare på biltaket om jag åker till Uddevalla någon gång.
Har inget emot bävrar i sig eller några andra djur som hör hemma i vår natur heller för den delen, canadagäss är dock ett otyg men de lär vara importerade vad jag har förstått och skall inte finnas i sveriges natur. Skulle vara roligt att få se en riktig bäverfördämning med tillhörande hydda och livs levande bävrar som simmar omkring. Har försökt paddla så tyst jag kunnat förbi de stränder där jag sett att de fällt träd men inte ännu fått syn på någon, andra djur har jag dock sett av alla de slag under mina utfärder. Grävling, mink, sork, gädda, orm, hackspett, skäggdopping, vigg, häger, gräsand, mås, tärna, fyllkajor och många fler.
Ger dock inte upp mina försök att få se bäver och någon gång skall det väl lyckas, vilken tid på dygnet kan tänkas vara den bästa för att få se dem?