Men alla grönsaker är ju inte bara kolhydrater. Det är skillnad på en potatis och en aubergin t.ex. Jag gillar också frukt och bär och äter det också. Särskilt när det är säsong. LCHF strider ju inte på något sätt mot att man vill odla delar av sin mat själv. Men som sagt man ska såklart göra det som passar en själv bäst. Jag blev bara så förvånad att du kör på så mycket kolhydrater.
Skillnaden på din och min kost är att jag äter mer fett i form av smör och grädde än vad du gör. Eftersom jag gör det så måste jag dra ner på kolhydraterna annars skulle fettet lagras i kroppen istället för att förbrännas. Hela vitsen är att kroppen ska ställa om sig till att inte använda kolhydrater utan fett som energi. Att folk är feta beror i allmänhet på att man äter både en massa kolhydrater och fett.
Alla är väl numera överens om att socker inte är bra och då är ju enklaste sättet att minska ner sockerintaget att dra ner på kolhydraterna. Så ser jag på det och det passar mig. Matlagningen har blivit mycket enklare, jag behöver inte äta lika mycket som förr för att bli mätt och jag håller mig mätt längre. Sockersuget är borta likaså åker inte blodsockret berg- och dalbana. Jag är varken vältränad eller rör mig särskilt mycket nu för tiden tyvärr.
tillägg: Jatg vet inte hur människor mår som lever på bara kolhydrater.
Redigerat av *Stintan*: 18-07-2010, 10:22
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|