Hej Silos,
tänkte berätta vad jag tror, det som står på din lista av olika saker, jag ger de svaren som mina egna,
Först vill jag berätta när en själ lämnar sin jordiska kropp. Den eteriska kroppen (anden,Själen) är en exakt kopia av den fysiska, men är lättare, subtilare och mer livfull. Det första man möter är den dimensionen som fibrerar mycket nära jordens nivå. därifrån tar sig själen vägen till högre nivå. Oftast de som inte vill/tro/kan ta sig vidare, blir kvar som sk, jordbundna andar och de är sig lika som när de levde på jorden. Därför upplevs dessa av normala människor som störande när de ger sig att reta någon levande.
Dessa kan kallas i folkmun --- Spöken ... de är som allmängods och det går inte komma ifrån att folk facineras av spöken, därifrån dessa olika filmer och allmän skrämsell av folk och rädsla.
dessa andar/spöken som man kan uppfatta även utan att vara synsk.
Allting är energier i olika plan. som våra TV och mobiler är energier när de sänder energivågor till och från.
man ser inte dessa vågor av energi, men man har lättare att tro på dem.
Vår själ och ande är densamma genon årtusenden, sen kvittar var den befinner sig.
Helandet, bönernas kraft och tankarnas kraft är mycket lika varandra. En liten skillnad är att med tankens kraft kan man skada andra medmänniskor, men inte med bönen och helande, de är ljuset till vårt högsta på andra sidan.
Det sägs att vi kommer tillbaka ofta med samma personer omkring oss för att vi inte lärde oss den läxan när vi var här på jorden. Den grymme kan födas till offer och tvärs emot, med olika variationer i konstelationer.
Telepati har konstaterats mellan enäggstvillingar som en faktum, men telepati funkar mellan närstående på flera sätt.
Förbannelse ---- om du tror på det, kan de negativa i det och i dig orsaka den effekten som det var menad. detta är också en tankekraft, glöm inte det.
Som barn såg jag tomtar, de snälla och goda och även nu om jag sätter mig i skogen och öppnar mig upp kan jag se dem i ögonfrån, men det är inget som jag tänker på så mycket och vet lite om, så får det vara vad det är. Små feen har jag sett till och från under livets gång. varje upplevelse är unik.
(obs; --- inga fel på mina jordiska ögon)
en död kan man kallas att det är en övergående till en annan dimension och att dö gör inte ont ... det gör ont i den jordiska kroppen innan vi lämnar den och vi lämnar den utan smärta. (nar suttit vid hudratals dödsbäddar och sett hur det går till) Sedan har jag fått hjälp att hantera dessa saker på vettigt och inte skrämmande sätt under den långa utbildningen som jag gick. Har nämnt om det tidigare.
Min kontakt till det högre kan ge mig mycket info, men inte mer än jag kan hantera det. Livslång utbildning, precis som alla människor har på olika sätt.
OK, Silos ---- detta meddelande har jag fått trycka in att den inte blir för lång, så jag skummade över dina funderingar och svarar och vill höra från er andra om upplevelser och annat "konstigt". men vi tassar på helig mark, men det börbjuder oss inte att få skratta gott för det finns så mycket humor i det hela, så varför göra den sorgsen .... nä ... nä .... fuchian ...
CITAT (Myosotis @ 18-07-2010, 12:43)

Jättebra med en egen tråd för er som tror. Jag lovar att inte komma in och förstöra för er.

Tackar dig Myosotis för dina ord. Du är välkommen att läsa det som intresserar dig ....

en kram tebaks! ..... Fuchian .....