CITAT (anne-li i olofstorp @ 18-07-2010, 12:32)

Ett litet råd bara, anmäl dig på arbetsförmedlingen och sök A-Kassa med en gång! Beroende på omständigheterna, tid etc så kan det gå..... Om inte skadar det inte att försöka i alla fall,.....
Jag är inskriven hos arbetsförmedlingen och har kontakt med A-kassan och just nu pågår en tre månader lång utredning hos Af för att bedöma min fortsatta arbetsförmåga men den lär dra ut på tiden då det är sommar och de flesta handläggarna är på semester. Får aktivitetsstöd från F-kassan så länge utredningen pågår men den motsvarar inte ens hälften av den inkomst jag hade medan jag arbetade så det är inte konstigt att jag har en klump i magen just nu och har svårt för att somna om kvällarna. Är inte arbetslös och tanken är väl att jag skall börja arbetsträna på mitt jobb när utredningen hos Af är klar men det är inte säkert att det blir med samma arbetsuppgifter som jag hade innan. Enligt lag är arbetsgivaren skyldig att försöka omplacera personal som inte klarar av sina arbetsuppgifter efter tex. sjukdom så min framtid känns mycket oviss just nu.