CITAT (Ophelia @ 18-07-2010, 17:18)

Personligen tycker jag inte att jag har med att göra om folk går i slafsiga badkläder. Lika lite som jag har med att göra när Rodman föredrog att gifta sig i brudklänning eller när Siepen klär sig i sina dräkter.
Däremot tycker jag, som en del redan skrivit, att allmänt hyfs och vett gällande påklädnad är trevligt i restauranger, affärer och dylika ställen. Tycker även att det faktiskt är värre med de människor som sexar på allmän badstrand för sitt eget (och kanske enstaka individer) skull och får en kick av detta.
Siepen lägger fram det hela och försvarar med att han är orolig för människors hälsa. Det är ju väldigt rart av honom att vara så mån om människors väl och ve. Tycker dock att han uttrycker sig på ett sätt som speglar hans ganska stora jag-mentalitet. Varför gnälla över människors garderob på en badstrand när han, enligt honom, är bekymrad över hälsotillståndet. Ja, Siepen kastar verkligen sten i glashus gällande det garderobsmässiga. När det gäller hans fysik är det väl bara att gratulera till hans goda fysik. Själv sänker jag blicken, suckar över mitt utseende, rycker på axlarna, sväljer gråten och tar en chokladbit till och hoppas livet snabbt ska fara förbi så jag slipper skämmas över mig själv. Vet att ute i landet finns det många med mig som känner detsamma varje gång vi läser dessa nyheter (nyheter??) i tidningarna. Är det någon överviktigt som INTE vet att det är ohälsosamt??!!