Vilket intressant ämne!
Jag har genom min uppväxt känt ett starkt obehag av allting "andligt" sedan jag blev infödd i kristendom och gjorde allt för att bryta mig ur det. Det kändes fel, smutsigt och hämmande!
Jag har genom hela mitt liv haft väldig kontakt med min mor. Vi "känner" varandra oavsett avstånd och om jag råkar ut för något brukar hon alltid ha en föraning. Någonting jag blivit bättre att lyssna på genom åren och som besparat mig en hel del smärta. Smärta, obehag och lycka känner vi också och ibland flyttar det över från en person som har det för tungt. Telepati i en oslipad form kallar jag det.
Jag har kommit till insikt att allting är ett, och ett är energier. Energier i olika former rör sig överallt och blir till var och ens "verklighet".
När jag känner positiva energier försöker jag rensa skallen på tankar. Har väldigt svårt för detta men ett mantra hjälper väldigt mycket. När jag lyckas öppna upp känner jag hur hela jag ryser av välbehag olikt någon annan känsla. Detta händer ibland med vissa speciella personer, men allra mest på särskilda platser. I skogen hittar jag allt som oftast dessa platser, och på en del platser är det helt galet hur hela jag börjar vibrera. De allra renaste energierna jag känner kommer ifrån växter och jag försöker därför omge mig med så mycket grönska som möjligt

Utöver detta har jag sett verkligheten genom andra dimensioner bl.a. vid lucida drömmar och astral projektion, och andra metoder
Vet inte riktigt hur jag ska söka vidare, men det brukar komma automagiskt så länge jag ser till att hamna i rätt spår, och bryta slingan för att hamna i ett annat spår när det känns dags.
Peace, love, unity & respect!