Tack snälla igen för snabbt svar!
Vi har ställt dom skuggigt och vattnar på dom rikligt så hoppas jag att dom skall klara sig någorlunda

, dom står i tomma blomlådor som är klädda med plast inuti så lite av vattnet finns kvar i botten (vet inte om det gör någon skillnad)
Min sambos bror kommer med liten grävmaskin på måndag och gräver ordentlig dike för plantering, sedan har vi beställt trädgårdsjord för leverans med lastbil (hoppas att den jorden är ok att plantera i). Jättebra att du nämnde det där om att inte gödsla för det har det varit dubbla budskap om på nätet det med, vissa menar att man ska blanda i kogödsel andra inget gödsel alls.
Gud vilket bra forum detta var....man känner sig helt hopplöst "liten" som nybörjare och även om man kan googla runt så känns det extra bra att få så raka och snabba svar direkt

En till fråga när vi ändå är i farten, skall jag täcka jorden med täckbark ? hjälper det till mot uttorkning? (har läst det på vissa forum)
Peztis: Tack för välkomnandet, granne?! bor du i märsta trakten du med? vore lite skoj i så fall

Mvh/Anna