CITAT (hallonrosa @ 24-07-2010, 15:09)

Frön är från påsen "Mr. Fothergill's Pepper (Hot) Razzamatazz" från England står det också på påsen. Frukterna är stora och fina och växer jättefort. Är osäker på skördning av mina chilifrukter.
Har dock lite problem med ena paprikaplantan där frukter fallit av och någon har ätit på dom också. Vissa frukter har hårda knutor typ som finnar. En klämde jag och det kom bara vit sörja och ingenting synligt på insidan. Men har sett en liten som sitter kvar på plantan där hela frukten är full av hårda knutor... Är det någon som vet vad jag ska göra åt detta? Har inte friserat någon av plantorna då jag är osäker på hur mycket jag bör klippa. Skulle ju gjort det innan blomning och frukter men var rädd för att det var för sent då. Nu är det massor av knoppar på paprikan men ena chilin, av det frö jag köpt, är kompakt och väldigt buskig. Postar en bild på den
Den som ser ut som en jalapeno är väll inte från fothergill's Razzmatazz påse va?
Problemet är att det finns så pass många sorters jalapeno att man lika gärna kan säga att det är en mat peppar.
Svårt att förstå vad du menar med knutor.
Bild??