Problemen du har med dina chiliplantor är i princip identiska med de jag hade i våras och jag kan slå vad om att det är samma orsak. Jag har tyvärr bilderna på en annan hårddisk så jag kan inte lägga upp dem, men jag tror att jag startade en tråd här på forumet.
Orsaken till de symptom mina chilis visade var dvägkvalster, vilka du inte kan se med blotta ögat, men jag hittade en nästan direkt när jag kollade en planta med handmikroskop. Jag åtgärdade propblemet med rovkvalster, Amblyseius swirskii och efter jag såg att rovkvalstren försvunnit så sprutade jag regelbundet med såpsprit. Jag vet inte vilken effekt såpspåprit har på dem men jag har i alla fall blivit kvitt problemet, det enda som de lider av nu är min bristande ambition och tid

Jag är ganska säker på att det är samma problem du har och jag hoppas att det kan hjälpa. Rovkvalster kan du köpa från predator.se, hör dig för om du kan beställa påsar i stället och köpa ett mindre antal, eftersom du absolut inte kommer behöva deras stora förpackningar.
Redigerat av Nauti: 25-07-2010, 11:36