Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Markduk - hur djupt för perenner?
          Forte
          Inlägg 25-07-2010, 12:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 3 182

Jag tänkte, likt många andra skribenter vars trådar jag läst, förbättra/göra om en rabatt där det just nu mest växer kirskål och en ros. Gräva upp, höja upp och lägga markduk, i korta drag. Men hur djupt måste markduken ligga för att perenner ska klara sig? Gissar att det är väldigt olika, men för att ta några exempel som jag funderat på: rosor, funkia, stäppsalvia - hur tjockt jordlager behöver de efter att jag lagt dit markduken?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mimmi 1
          Inlägg 25-07-2010, 19:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 389
          Medlem nr: 17 549

Jag har ingen erfarenhet av markduk, MEN mitt sunda förnuft säger mej, att markdukens effekt ska vara att förhindra ogräs? är jag på rätt spår? isåfall ska den ligga bara en liten bit under jordytan, annars har den ingen som helst effekt, eftersom de flesta ogräs kommer uppifrån så att säga... men då gör du ett kryss-hål i markduken där du gräver ned växterna, fyller med jord, och försöker att lägga tillbaka markduken så gott det går runt stammen på växten.... och så fylla på med ett jordlager uppepå allt.... så ungefär tänker jag mej markdukens uppgift.. smile.gif

Redigerat av mimmi 1: 25-07-2010, 19:26

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon