Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Markduk - hur djupt för perenner?
          Forte
          Inlägg 25-07-2010, 12:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 59
          Medlem nr: 3 182

Jag tänkte, likt många andra skribenter vars trådar jag läst, förbättra/göra om en rabatt där det just nu mest växer kirskål och en ros. Gräva upp, höja upp och lägga markduk, i korta drag. Men hur djupt måste markduken ligga för att perenner ska klara sig? Gissar att det är väldigt olika, men för att ta några exempel som jag funderat på: rosor, funkia, stäppsalvia - hur tjockt jordlager behöver de efter att jag lagt dit markduken?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          BarbroE
          Inlägg 25-07-2010, 20:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 3 961

Jag har lagt markduk och då grävde jag c:a 50-70 cm djupt. Jag gjorde det för att jorden inte skulle sjunka ner i leran som den har gjort år efter år. Eftersom det är gammal havsbotten får jag inte jorden att stanna kvar om jag inte gör så. Allt blir bara hård lerjord efter ett eller två år hur mycket jag än tillför.
          I min rabatt går det äntligen att gräva nu och jag har inte lagt markduken för att slippa ogräs.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 05:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon