CITAT (Aqvakul @ 26-07-2010, 08:23)

Idag är det ju helt accepterat att skriva dom. Problemet uppstår när människor ska försöka skriva "fint" och blandar ihop de och dem.
Du har nog rätt där och samma sak gäller för ej och inte, minns när jag blev ordförande för radhusföreningen där jag bor och gick igenom en del papper. Det hade pågått en tvist mellan föreningen och skattemyndigheterna under en längre tid om huruvida föreningen var skattepliktig eller inte och det märktes hur vår sekreterare ansträngt sig för att skriva kanslisvenska men inte behärskat det riktigt. Jag skrev som ett vanligt brev till skattemyndigheterna och berättade att de enda "inkomsterna" som föreningen hade var medlemsavgifterna och dessa pengar var endast till för renovering och underhåll av vår gemensamma garagebyggnad och vi har varit skattebefriade sedan dess.

CITAT (bergvallmo @ 26-07-2010, 13:12)

Jo, visst är det så, men jag tycker synd om de som inte kan stava. Det är lätt att det ger ett oseriöst intryck. Har du läst på blocket ibland? Kanske att ett bristfälligt skriftspråk skrämmer bort vissa köpare

Har också lagt märke till det men jag tror det är många invandrare som annonserar och kanske inte behärskar språket riktigt, speciellt när det gäller bilar.