CITAT (titti49zon6 @ 26-07-2010, 08:36)

Herkules, du borde gå till läkaren och få utrett om det är migrän så att du kan få rätt medicin.
Att knapra Citodon som du beskriver är inte bra och kan ge dig mer huvudvärk eftersom Citodon innehåller morfinliknande preparat och är beroendeframkallande.
Jag visste inte detta tidigare men fick veta detta av min läkare och av svägerskan som är sjuksköterska.
Det är klart att man försöker med alla medel att bli av med sin migrän för det brukar för mig kännas som att min sista stund är kommen, huvudet sprängs i bitar men så helt plötsligt försvinner värken efter några dagar ,puh, vilken lättnad till nästa gång.
Nu finns ju många olika mediciner i tablettform, som stolpiller och spray( bra om man kräks)fast många kostar mycket. Jag har sista året tagit Sumatriptan istället för Imigran, bägge innehåller ämnet sumatriptan men prisskillnaden är minst 500:- för 18 tabletter
Jag åt också Citidon tidigare för migränliknande symtom. Jag bad att få testa migränmedicin men den skulle inte ha någon verkan för mig enl. läkaren (jag har nackproblem).
Så småningom fick jag träffa en annan läkare som sa att vi kan ju testa och skrev ut Maxalt Rapitab.
Jag fick ett helt nytt liv.