CITAT (Bassam @ 25-07-2010, 22:59)

Hej
På Plantagen. bjuder de bra pris för stora barr växter, det finns snabba sorter bar du kan går in och fråga gård mästare där om du vill kan jag skriva till dig några namn.
Obs
de behöver bara vattna bra under höst och vår och sommar tiden och skydd från solvår under våren special första 2till 3år sen de etablera sig och själv kan klara sig.
H:Bassam
Jag trodde Plantagen va dyra?
Jatack skriv gärna nåra namn!
CITAT (flaxss @ 25-07-2010, 23:11)

häggmispel kan kanske vara nåt ? inte den absolut billigaste men ändå inte så farligt dyr.
lövsprickningen vackert ljus grön sedan blommar vackert under senvåren-försommaren, under sommaren får den mörkgröna mustiga blad, efter blommorna mognar bär fram som sedan kan sitta kvar in till vintern. den får en eldig gul/orang/röd-höstfärg. passar som friväxande häck. tålig och lättskött tål både torr och fuktigjord. sol skugga kvittar. härdig.
på kornell får du ju vackra grenar på vintern, men för övrigt tycker jag den är ganska tråkig häck.
jag vet inte hur hög häcken ska vara ?
vresros är ju ett annat alt, vacker blomning, vackra blad, nypon, vacker höstfärg. väldigt tålig och härdig.
en häck som är billig är ju annars Måbär, dock den är ju tråkig och kan bli lite ful och klen. men billig.
Hej o tackför ditt svar!
Både Häggmispel o Vreros har jag stött på här på nätet men jag har inte hittat nån bra bild på dom så jag vet inte riktigt hur dom ser ut. Men jag får försöka letat. Kanske har plantskolorna lite större plantor nu så man ser bättre hur dom ser ut.