Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Va ska jag ha för häck?!, snälla hjälp!!!
          MarieC
          Inlägg 24-07-2010, 21:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 93
          Medlem nr: 24 045

Hej alla!!
          Jag håller på att få panik!!
          Jag är nybörjare inom trädgård.Inom en månad ska vi plantera häck o jag vet inte va vi ska ha!
          Jag har ägnat TIMMAR på nätet för o få en idé om va vi ska ha men ....näää...jag vet fortfarande inte!
          Mina "krav" är: Ska va snygg året runt, växa snabbt, va så billig som möjligt, helst oxå va friväxande. Det kanske är omöjliga krav jag ställer, jag har ingen aning. Men isf: fokusera på BILLIG! Det är MÅNGA meter vi behöver!
          Vi bor i zon 2.
          Snälla...om du kan....hjälp mej!
          Tack!
          Marie

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bassam
          Inlägg 25-07-2010, 21:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Hej

På Plantagen. bjuder de bra pris för stora barr växter, det finns snabba sorter bar du kan går in och fråga gård mästare där om du vill kan jag skriva till dig några namn.

Obs

de behöver bara vattna bra under höst och vår och sommar tiden och skydd från solvår under våren special första 2till 3år sen de etablera sig och själv kan klara sig.
          H:Bassam

Citera
          MarieC
          Inlägg 27-07-2010, 19:34
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 93
          Medlem nr: 24 045

CITAT (Bassam @ 25-07-2010, 22:59) *
          Hej

På Plantagen. bjuder de bra pris för stora barr växter, det finns snabba sorter bar du kan går in och fråga gård mästare där om du vill kan jag skriva till dig några namn.

Obs

de behöver bara vattna bra under höst och vår och sommar tiden och skydd från solvår under våren special första 2till 3år sen de etablera sig och själv kan klara sig.
          H:Bassam

Jag trodde Plantagen va dyra?
          Jatack skriv gärna nåra namn!

CITAT (flaxss @ 25-07-2010, 23:11) *
          häggmispel kan kanske vara nåt ? inte den absolut billigaste men ändå inte så farligt dyr.

lövsprickningen vackert ljus grön sedan blommar vackert under senvåren-försommaren, under sommaren får den mörkgröna mustiga blad, efter blommorna mognar bär fram som sedan kan sitta kvar in till vintern. den får en eldig gul/orang/röd-höstfärg. passar som friväxande häck. tålig och lättskött tål både torr och fuktigjord. sol skugga kvittar. härdig.

på kornell får du ju vackra grenar på vintern, men för övrigt tycker jag den är ganska tråkig häck.

jag vet inte hur hög häcken ska vara ?

vresros är ju ett annat alt, vacker blomning, vackra blad, nypon, vacker höstfärg. väldigt tålig och härdig.

en häck som är billig är ju annars Måbär, dock den är ju tråkig och kan bli lite ful och klen. men billig.

Hej o tackför ditt svar!
          Både Häggmispel o Vreros har jag stött på här på nätet men jag har inte hittat nån bra bild på dom så jag vet inte riktigt hur dom ser ut. Men jag får försöka letat. Kanske har plantskolorna lite större plantor nu så man ser bättre hur dom ser ut.

Citera

Inlägg i den här tråden
          MarieC   Va ska jag ha för häck?!   24-07-2010, 21:25
          Bassam   Hej Jag tycker att barr häckar bra som tujor. ...   24-07-2010, 22:04
          LasseB   Oj vilka krav. Det här blir väl inga tipps direkt ...   25-07-2010, 07:01
          blomkronan   Snabbväxande betyder troligen att ni kommer att be...   25-07-2010, 09:13
          MarieC   Hej o tack för era svar! Jag va inne lite på T...   25-07-2010, 12:11
          flaxss   häggmispel kan kanske vara nåt ? inte den absolut ...   25-07-2010, 22:11
          omk   Nu vet jag ju inte hur du bor, med grannar o så, m...   25-07-2010, 22:36
          MarieC   Nu vet jag ju inte hur du bor, med grannar o så, m...   27-07-2010, 19:42
          Solstorm   Oavsett vilken häck du väljer så blir den betydlig...   26-07-2010, 11:10
          Järfälla   Tuja ska du inte ha mot väg, om den saltas på vint...   30-07-2010, 21:44
          kerstin z5-6   Varför så bråttom??En häck ska du ha där 30 år, el...   31-07-2010, 01:24
          eugenia   Kerstin har rätt. Lugna dig lite. Häcken mår ändå ...   31-07-2010, 07:30
          MarieC   Tack allihop för era förslag o tips :thanks: ...   01-08-2010, 18:17
          Ophelia   Jag håller verkligen med Kerstin och de andra som ...   01-08-2010, 19:20
          MarieC   Jag håller verkligen med Kerstin och de andra som ...   01-08-2010, 19:56
          dicentra   Varför inte en aroniahäck?? Jättesnygg!!   01-08-2010, 20:10
          Kesigul   Avenbok är en jättefin häckplanta och hos mig har ...   02-08-2010, 08:10

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon