CITAT (omk @ 25-07-2010, 23:36)

Nu vet jag ju inte hur du bor, med grannar o så, men varför inte en gärdsgård eller "glest" staket / plank med sporadiskt planterade kläng/klätterväxter, typ bokharabinda (växer OTROLIGT fort), humle, klematis, kaprifol eller nåt ? Gärna blandat ! Växterna ska ju naturligtvis vara på INSIDAN av planket.
Annars får jag nog hålla med "flaxss", vresros är fantastiskt tålig, dessutom doftar den gott och är vacker (fast kanske inte på vintern).
Hej o tack för ditt svar!
Min tanke från början va faktiskt att jag skulle ha ett plank på ca 170-190cm med klängväxter. Men för det krävdes det bygglov vilket jag troligvis inte hade fått. Men ett glesare staket i samma höjd hade gått bra. Men...nä jag vill nog hellre ha ett "tätt" staket. Tror jag. Idag när jag va ute o åkte o kolla in häckar så hitta jag en skitsnygg! Har aldrig sett sån förut. Jag tog kort på den o skulle ladda upp här o fråga o nån visste va det va men kortet va för stort o jag vet inte hur man förminskar.
Men om jag försöker förklara så kanske nån vet ändå....?Det såg ut att va en klätterväxt, väldigt tät. Rankorna hade 5bladiga blad. Skitsnygg! Hoppas nån har ett hum om va det kan va....
Ps jag bor i zon 2