Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Goji på gång
          Racemosa
          Inlägg 25-07-2010, 16:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 17 260

Sent i våras köpte jag tre små gojiplantor från Easy Plant. Jag planterade om dem i större krukor och de sköt fart. Och vilken fart sedan! Jag knipsade av grenar så att plantorna skulle förgrena sig. Dessa satte jag i vatten - snabbt växte det ut rötter.
          Idag hittade jag blommor på en av plantorna. Spännande!
          Om någon i Västeråstrakten vill ha skott med rötter - hör av er.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Racemosa
          Inlägg 28-07-2010, 15:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 17 260

Enligt vad jag läst mig till ska de klara vintern. De trivs i Tibet och där det vara kallt emellanåt.
          Jag citerar: After two years the bushes will start to fruit, and from four years you’ll start to get very heavy
          yields. In early summer the bushes will produce small, delicate, trumpet-shaped flowers that will be
          either white or purple. Both coloured flowers can feature on one plant, so they provide visual
          interest before the berry production begins.
          The berries will begin to set in autumn. The ripe fruit are sweet and juicy and almost shiny in
          appearance. The flowers will continue to bloom right up until the first frosts, however, so your
          plants will be red, white and purple throughout late summer and autumn.
          They are beautiful to have in your garden, delicious, nutritious, and cheap and easy to grow. If you
          want health-boosting berries on tap you should consider investing in a goji berry bush or two.

Artikeln nämner också att gojin klarar kärva förhållanden. Det betyder att man inte behöver fjäska nämvärt...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 14:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon