Jag har sågat ner åtskilliga träd sen vi köpte vårt hus nov -02. Min man säger bara: ska du såga ner ett träd nu igen?
Anledningen är att förra ägaren (trots att han jobbade med trädgård, väldigt svårt att tro) planterade fyra träd på samma ställe med typ en halvmeter emellan. Var säkert jättebra när de var små men träd växer faktiskt och de måste ju får plats att växa, inte så snyggt när fyra träd växer in i varann och de ser "avhuggna" ut på alla håll utom ett

vi har sparat två av träden (ett äppelträd och en väldigt fin "buske") men de är egentligen helt felplacerade och kommer tas ner senare också. Vi ska dock plantera lite nya träd på bättre valda ställen först och låta dem växa upp lite först.
Skugga får vi ändå eftersom vi har "skog" runt omkring.
De verkade väldigt rädda för insyn också vilket inte vi är och de hade därför planterat träd på träd + nån buske väldigt tätt runt hela tomten. Är det konstigt att man vill gallra då
Man får väl gå bärsärkagång på ett vettigt sätt...vår underbara magnifika bok rör jag dock inte...fast den står dumt till. Ska flytta gången istället