hej FLAZSS,
Tackar för dina råd, de är så välkomna hos oss "änglatossiga" (kanske bara jag). Jag har ju en stor altan, med massor av ljus, där min vävstol också står. På vintern brukar vi ha det lite lägre temp. ca. +15, så jag har fått tankar att flytta den utestående in dit så snart vädret blir kallare. De som jag köpte sent i våras, kommer sakterliga i växthuset. Jag får nog kolla med maken för att sätta dom i mörker i båthuset, de mindre i alla fall.
En sak hadde jag missat. att ge dom mer gödsel, helst MPK enl. boken och det börjar man tidigt med, som jag har missat, men nu har de fått MPK en dos varje, så jag hoppas att de får mer fart än så.
Jag avhärdade mina, men att det blev lite sent för dom så jag får nog nöja mig att den stora som är ute blommar.
Jag ska se hur de tar sig efter gödning och jag brukar se efter ohyra, men det var nog annat som jag sprutade den för. Bladen är nu fina och hoppas ha blommor även att jag får lyfta in den.
Hadde inte läst om rodorentronjord i min bok, men kommer att behöva det till nästa vår, så får tänka på att ge av det till änglarna. ......

Fuchian ....